Informace o naší mateřské škole
- Podrobnosti
- Aktualizováno: 2. 9. 2024 8:53
- Zveřejněno: 6. 1. 2014 10:16
- Napsal Dana Strejcová
Původní budova MŠ byla postavena v roce 1978 jako dvoutřídní.
V roce 2006 byla na přechodnou dobu zřízena 3. třída v budově ZŠ v Chotovinách z důvodu nárůstu počtu dětí.
V září 2010 Obec zprovoznila další třídu v bývalém kulturním domě, a tak se děti mohly přestěhovat z budovy ZŠ do nových prostor.
Od ledna 2013 rozhodl zřizovatel o sloučení Základní školy Chotoviny a Mateřské školy Chotoviny v jeden subjekt s názvem Základní škola a Mateřská škola Chotoviny, okres Tábor.
V září 2012 byla zahájena přístavba jedné třídy ke stávající budově MŠ v Lipové ulici. Nová třída slouží dětem od 1. září 2013.
V současné době má mateřská škola 4 třídy pro 108 dětí. Tři třídy sídlí na adrese Lipová 158 a jedna třída v ulici Rudé armády 200.
Pedagogický sbor
Ředitelka školy | Mgr. Martina Sochůrková |
Zástupce ředitelky pro MŠ | Dana Strejcová |
Pedagogický úsek | |
Třída Broučci | Bc. Jana Dvořáková |
Bc. Adéla Drtinová | |
Veronika Němečková | |
Třída Sluníčka | Dana Strejcová |
Třída Stromky | Mgr. Jana Svačinová |
Irena Žilková | |
Třída Rybičky | Jana Pastyříková |
Lenka Pecková | |
Asistent pedagoga | Jana Anaya |
Školní asistentka | Renata Zázvorková |
Podmínky vzdělávání
Materiální podmínky
- Mateřská škola má dostatečně velké prostory, které vyhovují nejrůznějším skupinovým a individuálním činnostem.
- Třídy jsou vybaveny velkým množstvím pomůcek a hraček, které odpovídají počtu a věku dětí.
- Hračky jsou volně přístupné dětem, jsou bezpečné, zdravotně nezávadné a odpovídají antropometrickým požadavkům.
- Materiální vybavení včetně zařízení tříd, učebních a didaktických pomůcek jsou na dobré úrovni.
- O estetický vzhled školy pečují pedagogické pracovnice a provozní zaměstnankyně.
- Na výzdobě a úpravě školy se v mnohém podílejí děti samotné svými výtvory.
- K budově mateřské školy patří zahrada, která umožňuje dětem rozmanité pohybové aktivity.
- Je vybavena různými sportovními prvky, které odpovídají bezpečnostním požadavkům.
- Děti využívají ke svým klidnějším činnostem i zahradní altánek s nábytkem, který slouží k příjemnému posezení hlavně na jaře a v létě.
- Na začátku školního roku byl ukončen projekt "Přátelská zahrada", kdy se zahrada patřící zdejší farnosti změnila v zahradu, kterou mohou využívat děti z MŠ a ZŠ k různým aktivitám.
- Dále mohou jednotlivé třídy využívat i dopravní hřiště se značením, kde děti jezdí na kolech, tříkolkách, koloběžkách a odstrkovadlech.
Životospráva
- Dětem je poskytována plnohodnotná a vyvážená strava.
- Je zachována vhodná skladba jídelníčku a mezi podáváním jednotlivých jídel jsou dodržovány vhodné intervaly.
- Děti do jídla násilně nenutíme, ale dbáme na to, aby dítě jídlo ochutnalo. Podporujeme zdravou výživu.
- Po celý den je zajištěn pitný režim, děti mají možnost se kdykoliv napít.
- Učitelky dětem připomínají pitný režim, záleží jim na tom, aby si děti návyk pití vypěstovaly. Ke svačině si děti mohou vybrat mléčný nápoj nebo čaj.
- Denní řád je dostatečně pružný s ohledem na individuální potřeby dětí, respektujeme individuální potřeby aktivity, spánku a odpočinku.
- Děti mají dostatek volného pohybu ve třídě i venku.
- Denní rytmus a řád je natolik flexibilní, že umožňuje přizpůsobit činnosti v průběhu dne aktuálním situacím.
- Všichni zaměstnanci MŠ poskytují dětem správný přirozený vzor zdravého životního stylu.
Psychosociální podmínky
- Snahou a cílem MŠ je uspokojování potřeb dětí (Maslowova pyramida potřeb), na něž pedagogové dle individuality jednotlivců reagují.
- Dětem umožňujeme individuální adaptační režim.
- Dbáme na osobní soukromí dětí.
- Všichni zaměstnanci se snaží vytvářet klidné a bezpečné prostředí.
- Všechny děti mají stejná práva, možnosti a povinnosti.
- Děti nejsou neúměrně zatěžovány či neurotizovány spěchem a chvatem.
- Snažíme se vybudovat vzájemný vztah důvěry a spolupracovat s dětmi i rodiči.
- Pozitivním hodnocením a pochvalou podporujeme v dítěti zdravé sebevědomí a schopnost pracovat samostatně.
- Klademe důraz na vzájemnou ohleduplnost a toleranci k druhému, umění si pomáhat.
- Děti si vytvářejí společná pravidla ve třídě, která se snaží dodržovat a vedou prosociálním směrem.
- Děti mají dostatek času a prostoru pro spontánní hru.
- Pedagogové se snaží svým postojem preventivně zabraňovat vzniku sociálně - patologických jevů, zejména šikany.
- Pedagogové se vyhýbají negativním slovním komentářům a podporují děti v samostatných pokusech, jsou uznalí, dostatečně oceňují a vyhodnocují konkrétní projevy a výkony dítěte.
- Vzdělávací nabídka odpovídá rozumovému vývoji předškolního dítěte a potřebám jeho života, je přiměřeně náročná a pro dítě pochopitelná.
- Děti dostávají jasné a srozumitelné pokyny.
- Děti se účastní kooperativních, skupinových a frontálních činností, jsou zařazovány prvky prožitkového učení.
- Pedagogický styl nebo způsob, jakým jsou děti vedeny, je sympatizující, podporující, projevuje se přímou, vstřícnou a empatickou komunikací pedagoga s dětmi.
Organizace chodu školy
Provoz MŠ: od 6.30 do 16.30 hodin
Ranní scházení: 1. třída od 6.30 hodin ve třídě „Broučků“ v kulturním domě, ostatní třídy od 6:30 – 7:30 hodin společně ve třídě Sluníček v budově mateřské školy
Svačina: ve všech třídách po ranních spontánních činnostech - kolem 9. hodiny
Oběd: 1. třída „Broučci“ v 11.30 hodin, 2. třída „Sluníčka“ 11.30 hodin, 3. třída „Rybičky“ v 11:30 hodin, 4. třída „Stromky“ v 11.45 hodin
Odpolední svačina: po odpočinku - po 15. hodině jsou všechny třídy po svačině
Odpolední rozcházení: 1. třída „Broučci“ před 16. hodinou jsou převedeni do areálu hlavní budovy MŠ – na zahradu nebo jedné z tříd, kde jsou děti ze všech tříd od 16.00 hodin spojeny
Informace rodičům o dětech mohou být předávány při ranním scházení nebo odpoledním rozcházení, pokud je to organizačně možné. Rodiče jsou dále informováni na třídních schůzkách a akcích pro rodiče, nebo si mohou vyžádat individuální schůzku s učitelkou, která si vyhradí čas po pracovní době a poskytne rodičům žádané informace.
Organizace vzdělávání
1. třída Broučci
Tato třída sídlí v ulici Rudé armády, a k hlavní budově MŠ v Lipové ulici je přístupná pěší zónou. Provoz v této třídě začíná v 6:30 hodin a končí v 15:45 hodin. Poté jsou děti převedeny do hlavní budovy, kde jsou od 16:00 hodin spojeny s ostatními dětmi ve třídě Sluníček.
2. třída Sluníčka, 3. třída Rybičky a 4. třída Stromky
Tyto třídy sídlí v hlavní budově MŠ v Lipové ulici. Ráno od 6.30 do 7.30 hodin a odpoledne od 16:00 do 16:30 hodin jsou děti spojovány ve třídě Sluníček.
Charakteristika jednotlivých tříd
Každá třída si vytváří svůj třídní vzdělávací program vycházející ze ŠVP. Učitelky vybírají a zpracovávají integrované bloky vhodné pro věkový i vývojový stupeň příslušné třídy a zařazují je do měsíců dle vlastního zvážení.
- 1. třída je určena pro nejmladší děti (od 2,5–3 let). U malých dětí se zaměřujeme na adaptaci dítěte, soužití v kolektivu, upevňování základních hygienických návyků, na rozvoj sebeobsluhy a vytváření pravidel soužití v kolektivu.
- 2. třída se zaměřuje na adaptaci dítěte, upevňování základních návyků v sebeobsluze a vytváření příznivého klimatu ve třídě.
- 3. třída se zaměřuje na rozvoj tvořivého myšlení, řešení problémů, respektování pravidel soužití v kolektivu, na rozvoj přirozené komunikace mezi dětmi a dospělými, rozvoj grafomotoriky.
- 4. třída se zaměřuje na fixování prosociálních postojů, rozvoj paměti a pozornosti, podporuje zájem o učení a připravuje děti pro vstup do 1. třídy ZŠ po stránce znalostí, dovedností a návyků. Dále pak spolupracuje s učitelkami 1. třídy ZŠ před zápisem dětí do 1. třídy. Připravuje kulturní programy pro veřejnost.